Our perfume oils are undiluted and long lasting -
surrounding the wearer with aromas which may last for days.
Thus, promoting an outer beauty which invokes a subtle inner beauty.

Thursday 18 March 2010

Perfume Workshop

Objective:
Understanding the different level of perfume notes.
Perfume application and its reaction towards individual.
Types of perfume and its' lasting.
History of perfume making.
Creating your own perfume.
Glycerine soap making (scented and unscented).
Incense making.


















2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saya amat berminat untuk memulakan perniagaan dalam bidang minyak wangi sebegini..bukan hanya semata-mata untuk menambahkan pendapatan sahaja (memandangkan pendapatan saya sekarang kecil sahaja kerana bekerja sebagai kerani), saya juga bercita-cita untuk berjaya dalam bidang ini. Sayangnya, saya tidak begitu tahu mengenai bidang perniagaan minyak wangi ini. Setelah melayari blog ini dan melihat bukti gambar2 perfume workshop yang diadakan oleh pihak tuan, saya berminat untuk menyertai bengkel sebegitu kerana saya ingin mendapatkan kefahaman dan pengetahuan yang lebih mendalam lagi dalam dunia minyak wangi ini supaya saya mampu betul2 berjaya dalam bidang ini. Bagaimanakah caranya untuk saya mengikuti bengkel minyak wangi yang diadakan pihak tuan ini? Berapakah pula bayaran yang dikenakan? Dan, dengan bermodalkan tidak sampai RM1,000 layakah/mampukah saya memulakan perniagaan ini dengan memasarkan minyak wangi jenama sendiri? hantarkan maklumat lanjut kepada saya di myvioletsofia@yahoo.com terima kasih.

    ReplyDelete